Abstract bekijken

TitelKan het Iso 9001 kwaliteitsmanagementsysteem een meerwaarde zijn voor een oogartsenprakijk?
Abstract Nr.A1027
DoelVoor de behandeling onze patienten is iedere oogarts verplicht oftalmologisch bij te scholen. Afhankelijk van de concrete praktijkvoering - solo of in groep – kunnen organisatorische problemen zorgen voor een ongepaste afleiding van onze hoofdbezigheid:patienten verzorgen.Door onze organisatie op een genormeerde manier onder de loupe te nemen zoeken we onze zwakke punten.Wij tonen aan dat mogelijk is Iso 9001 - een internationale erkende norm voor het opbouwen, het in de praktijk toepassen en vooral op peil houden van een kwaliteitsmanagementsysteem - te implementeren in een oogartsenpraktijk
MethodesWe leggen uit wat Iso 9001 betekent, waar het geïmplementeerd wordt, waarom en hoe we dat doen.De relatie met het ziekenhuis en zijn kwaliteitsmanager wordt besproken.
ResultatenFormeel wordt het succesvol doorlopen van deze doorlichting van de praktijk door een erkende onafhankelijke organisatie afgerond met een certificiëring.
ConclusieIso 9001 als genormeerd kwaliteitsmanagementsysteem kan een meerwaarde betekenen voor een oogartsenpraktijk.Niet alleen voor de dokters in de praktijk maar ook voor onze medewerkers en onze patiënten is dat een verbetering omdat iedereen onvolkomenheden in onze organisatie daadwerkelijk aanpakt door kwaliteit na te streven in onze dagelijks manier van werken.
Auteur 1
NaamNIJS
InitialenIE
InstituutOogartsenassociatie Maasmechelen
StadMaasmechelen
Auteur 2
NaamLodewijks
InitialenHT
InstituutOogarstenassociatie Maasmechelen
StadMaasmechelen
Auteur 3
NaamRoggen
InitialenXC
InstituutOogartsenassociatie Maasmechelen
StadMaasmechelen
Auteur 4
NaamPrincen
InitialenGT
InstituutZiekenhuis Oost Limburg
StadGenk
top ^